Biznes
06 Paź. 2020

Czy istnieją skuteczne metody na promowanie firmy w sieci?

Czy istnieją skuteczne metody na promowanie firmy w sieci?

Fascynacja pozycjonowaniem treści w internecie, która tak bardzo pomaga dzisiejszym firmom się rozrastać, zrodziła się jeszcze za czasów, gdy algorytmy nie były odpowiedzialne za sortowanie rankingów w sieci. Był to czas, kiedy znalezienie konkretnego wpisu lub docelowej strony było o wiele prostsze i nie zależało od zakresu wielu czynników oraz samej świadomości na temat pozycjonowaniu wyników w Google. Jednak dzisiaj wraz z podstawowym rozwojem algorytmów, Google nieustannie stara się wprowadzać coraz więcej nowinek, które są odpowiedzialne za automatyczne promowanie treści w internecie. Niektórzy uważają, że zapoznanie się ze wszystkimi sztuczkami i sposobami na odpowiednie podnoszenie rankingów treści można porównać do uzyskania tytułu naukowego z dziedzin takich jak, chociażby matematyka. Większość przedsiębiorców mimo wszystko zdaje sobie sprawę, że dzisiejszym sposobem na sortowanie treści w internecie, jest po prostu zaglądanie na sam szczyt wyszukiwanej frazy. Strona będąca szczytem wyników po wpisaniu szukanej przez nas frazy w internecie nosi nazwę Google SERP.

Trafienie na stronę SERP jest dziś monumentalnym wyzwaniem dla wszelkich firm świadczących usługi, jak i sklepów promujących swoje produkty w sieci. Jeżeli potrzebujemy wyszukać zagadnienia, które bardzo nas interesuje, najczęściej nie sprawi nam problemu to, aby zajrzeć na kilku kolejnych stron prezentowanych przez Google. Jednakże każdy właściciel firmy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jego klienci po wpisaniu frazy związanej z jego działalnością, zawieszą swoje oczy na dwóch lub być może trzech pierwszych wynikach. Dlatego też bardzo ważne jest dla niego to, aby jego firma mogła zaprezentować się na samej górze SERP. Warto mieć jednak na uwadze, że pojawienie się dzisiaj w przypadku wielu konkurencyjnych słów kluczowych, które lądują na witrynach internetowych, zdaje się coraz trudniejszym do wykonania zadaniem. Jednakże trudno o dobre promowanie swojej firmy online w sposób inny niż wypozycjonowanie jej na stronę SERP w Google.

Oczywiście w wielu przypadkach nie jest to łatwe. Może to być również jeden z wielu powodów, dla których czołowi specjaliści wydają tysiące w ramach analizowania najnowszych trendów i nowinek związanych z wyszukiwaniem fraz w Google. Wielu ludzi jednak nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje wiele elementów, które mogą wpłynąć na rozpoznawalność firmy. Jednak aby odnieść sukces w biznesie lub życiu, musisz wykonać najwięcej pracy, aby uzyskać jak najmniejszy zwrot początkowy, a nie odwrotnie. Musisz znieść ból, jeśli chcesz doświadczyć przyjemności. A jeśli chodzi o marketing firmy, z pewnością doświadczysz ogromnego bólu, jeśli nie wiesz, co robisz, promując swoją firmę w internecie. Co należy jednak zrobić, aby poprawić wyniki i nie czekać na nie latami? Z całą pewnością możemy powiedzieć o pewnych sposobach na zwiększenie ruchu na naszych stronach internetowych.

Niektóre z nich nawet dają lepsze wyniki od reszty. Bez względu na to, która metoda marketingowa będzie nam najbliższa, najlepiej nie zamykać się w obrębie jednego sposobu. W końcu co stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z kilku metod promowania swojej firmy w sieci jednocześnie? Być może efekty nie będą widoczne z dnia na dzień, jednak pamiętajmy, że samo się nic nie zrobi. W poniższym wpisie przedstawiamy jedne z najlepszych metod, które pozwolą zwiększyć ruch na stronie internetowej. Jedne z nich są metodami długoterminowymi, inne zaś krótkoterminowymi.

Stwórz blog, na którym zaczniesz regularnie postować wysokiej jakości treści

Jednym z najważniejszych sposobów na rozpoczęcie promowania swojej treści w sieci, jest stworzenie bloga internetowego. Blogi mają służyć oczywiście regularnym publikacjom. Regularne dodawanie treści na temat firmy, którą prowadzimy, znacznie zwiększy szansę na to, że ludzie zaczną się nią interesować. Dodatkowo blog wypełniony wysokiej jakości treściami tematycznymi nie tylko zwiększy ilość osób odwiedzających, ale także pozwoli zdobyć zainteresowanych firmą klientów. Należy jednak mieć na uwadze, że strategia ta należy do długoterminowych założeń. Blog powinien po prostu koegzystować wraz z firmą, którą prowadzimy i promować jej działanie. Czy jest to opłacalne działanie? Jeżeli liczymy na to, że blog przyniesie korzyści z dnia na dzień, z całą pewnością nie warto zawracać sobie nim głowy. Jednakże każdy przedsiębiorca, który poszukuje sposobów na zwiększenie ruchu w swoich witrynach internetowych, powinien zdawać sobie sprawę z tego, jak ogromny potencjał leży w odpowiednich treściach publikowanych na blogach.

Dobry blog zacznie z czasem przynosić znacznie więcej korzyści, niż może się niektórym wydawać. Zwiększenie ruchu oraz liczby klientów poprzez wzbudzanie zainteresowanie ludzi treściami na blogu to jedno. Warto jednak wiedzieć też o tym, że treści na blogu prowadzące do witryny firmowej, będą również podbudowywały jej pozycję na stronach Google. Im więcej adekwatnych treści, tym większa szansa na to, że Google spojrzy przychylnym okiem na strony, które promujemy na blogu. Dodatkowo sam fakt budowania autorytetu marki jest niezwykle istotnym aspektem długoterminowym. Czasem może to zająć miesiące, a czasem lata. Jeżeli jednak ktoś staje się pewnego rodzaju wzorem do naśladowania w swojej branży, oznacza to, że wypracował markę, która przyciąga ogromną ilość klientów i interesantów. Z całą pewnością przełoży się to na efektywną sprzedaż.

Wypromuj treści na znanych forach internetowych

Jeżeli przedsiębiorca nie ma pomysłu na to, w jaki sposób zdobyć ruch na nowej stronie internetowej swojej firmy, powinien rozpocząć budowanie swojego autorytetu od zewnętrznych reklam. Osoby, które prowadzą stronę od bloga przez rok lub dwa lata mają w pewnym sensie z górki. Spójrzmy na to z bardziej technicznego punktu widzenia. Jak sprawić, aby ludzie wchodzili na stronę internetową, która dopiero została założona? Niewiele osób wykorzystuje fakt dotyczący tego, że nad marketingiem można pracować na forach, takich jak na przykład Quora. Jak zacząć, aby metoda była skuteczna? Wystarczy napisać wysokiej jakości treść na forum Quora. Powinna być ukierunkowana na odpowiednie słowa kluczowe. Powinna szczegółowo opisywać zagadnienia firmy oraz wnosić interesującą wartość. Najlepszym sposobem na stworzenie takiej treści, będzie upewnienie się, że jest ona w pewien sposób edukująca, dzięki czemu nie tylko zachęci ludzi do odwiedzenia pośrednich witryn, ale także w zamian będzie im w pewien sposób pomagać.

Kiedy już wykonasz powyższy podpunkt, warto po pewnym czasie powtórzyć go i stworzyć kolejny wpis. Oczywiście unikalny, tym razem inna treść, jednak równie wysokiej jakości. Artykuły na takich forach powinny zawierać wówczas link będący odnośnikiem do strony, którą próbujesz wypromować. Najlepiej stworzyć link za pośrednictwem jednego ze słów kluczowych. Działania tego rodzaju mają swoją nazwę w branży SEO. Jest to tak zwany marketing treści, który stosuje się od wielu lat, aby zapewnić nowym stronom internetowym nieco ruchu w sieci. Jest to prawdopodobnie jedna z najsilniejszych metod umożliwiających zwiększenie szansy twojej witryny na wylądowanie w Google SERP. Dodatkowo możesz dotrzeć do unikalnych odbiorców, których nie pozyskasz w żaden inny sposób.

Połącz się z innymi ludźmi za pomocą LinkedIn

Grupy takie jak LinkedIn pozwalają w niezwykle efektywny sposób i za zupełnie zerowe koszta łączyć się z osobami, które mają wiele wspólnego z naszą branżą. Jest to prawdziwa okazja dla wszystkich, którzy szukają możliwości. Skoro możemy zyskać kontakt z innymi ludźmi, którzy będą zainteresowani naszym obszarem działania, jest to naturalnie świetny sposób na to, aby spróbować rozpowszechnić wiadomości. LinkedIn umożliwia nam darmowe promowanie treści. Musimy jednak mieć się na baczności, ponieważ treści, które zostaną uznane za spam, nie pomogą w żaden sposób pozycjonować witryny. Najlepszymi metodami na wykorzystanie takich serwisów jest wplatanie wartościowych treści w dyskusje lub nawet prywatne rozmowy. Nie warto próbować wrzucać linku kierującego na promowaną przez nas witrynę, gdzie popadnie. Najlepiej postarać się o to, aby najpierw wzbudzić zainteresowanie, a dopiero później wzbogacić wiadomości ewentualnym przekierowaniem do naszej domeny.

Osoby, które nigdy nie korzystały z LinkedIn, powinny również wiedzieć, że serwis ten pomaga znaleźć osoby powiązane z nami tymi samymi zainteresowaniami lub taką samą branżą. Pozwala to zdobyć wiele wartościowych kontaktów, które otwierają nowe możliwości. Jak zatem wykorzystać potencjał serwisu do granic możliwości? Pierwszym krokiem będzie znalezienie się w centrum zainteresowania w trakcie dyskusji, następnie warto często się udzielać i aktualizować powiązane z naszą firmą treści.

Klasyczna strategia związana z reklamami na Facebooku

Reklamy na Facebooku nie są niestety bezpłatnym sposobem na reklamowanie treści. Jednakże wielokrotnie udowodniły swoją skuteczność, jeżeli chodzi o dotarcie do grup zainteresowanych danym tematem. Warto wykorzystać to w trakcie swojej promocji firmy. Jeżeli przedsiębiorca jest dostatecznie świadomy grupy odbiorczej, do której powinna docierać jego firma, nie powinien mieć problemu z ułożeniem właściwej treści dla reklamy. Należy jednak mieć się na baczności, aby odpowiednie skonstruować reklamę od strony technicznej. Należy w niej podać lokalizację, w której ma wyświetlać się reklama, wiek odbiorców, ich zainteresowania, a nawet stan cywilny i kilka mniej istotnych aspektów. Reklamy pomogą zgromadzić klientów wokół prowadzonej witryny.

Jeżeli chcemy, aby reklama była skuteczna, warto zainwestować w więcej niż jedną treść. Pozwoli to nieco poeksperymentować z możliwościami, które można wycisnąć z reklam na Facebooku. Warto sprawdzić, które treści reklamowe zgromadziły najwięcej polubień i wyświetleń, aby kierować się nimi w przyszłości. Znalezienie odpowiedniego przepisu na sukces może zająć nieco czasu, jednak efekt reklamowy przyniesie zyski, które pokryją poniesione wcześniej straty.

Instagramowi influencerzy

Niemal każdy z dzisiejszych internautów zdaje sobie sprawę z tego, jak ogromne zyski potrafi produkować wszechogarniająca nas siła mediów społecznościowych. Pomimo tego, że większość algorytmów Google działa na niekorzyść nowo powstałych firm i przedsiębiorstw handlowych w internecie, instagramowi influencerzy sprawiają, że nasza oferta może w mgnieniu oka dotrzeć do tysięcy, a w niektórych przypadkach nawet do milionów użytkowników z całego świata. Jednak zanim dotrzemy, chociażby do pierwszych dziesięciu osób, niezbędnym krokiem będzie znalezienie osoby z odpowiednią ilością obserwujących, która za wynegocjowaną kwotę zgodzi się na promowanie naszej witryny. Rozpowszechnianie treści firmowych jest dzisiaj powszechnym zjawiskiem. Należy jednak pamiętać o tym, aby znaleźć wpływową osobę, która ma coś wspólnego z naszą branżą. Tylko w ten sposób upewnimy się, że będziemy mogli pozyskać potencjalnych klientów zainteresowanych współpracą z naszą firmą. Pomimo tego, że koszty takiej operacji często są wysokie, zapewnią one niemal natychmiastowy efekt w postaci odwiedzających naszą witrynę firmową lub bloga.

Umieszczanie ciekawych treści wideo na Youtube

Niewiele osób pamięta o tym, że Youtube to platforma, która nadal jest hegemonem, jeżeli chodzi o promowanie treści w formie filmików wideo. Jest to zatem idealny sposób na zdobycie kolejnych interesantów. Jest to oczywiście metoda, która przewiduje działanie długoterminowe. Na początku mało prawdopodobne jest to, aby zaobserwować jakieś efekty. Kluczem do sukcesu na Youtube jest regularne postowanie treści. Na początku możemy znaleźć pewne przeciwności, jednak warto je przezwyciężyć i wywalczyć sobie drogę do pozyskania kolejnych klientów. Budowanie grona odbiorców musi nieco potrwać. Warto skupić się na regularnym postowaniu wideo w formie poradników. Ludzie chętnie nauczą się czegoś od innych przedsiębiorców, kiedy udostępniane treści są darmowe. Dzięki tej zależności możemy wplatać w formie wideo promocję do naszej strony firmowej.

Youtube pozwala rozwijać się niemal każdemu bez znaczenia, w jakiej branży działa. Jest to zatem odpowiednie miejsce na kampanię marketingową zarówno dla lekarza, budowlańca, jak i przedsiębiorcy, które buduje swoją pierwszą firmę opartą na treściach w internecie. Dzięki platformie Youtube możemy dotrzeć do ludzi o różnorodnych zainteresowaniach i motywach. Zanim jednak zaczniesz wrzucać materiały promujące twoją firmę, upewnij się, że treści są tworzone w wysokiej jakości. Zarówno sama jakość nagrania, jak i jej treść wpłyną na to, w jaki sposób odbiorca będzie postrzegał przedstawioną na filmiku firmę.

Rozwijaj bezpośrednią relację z klientami

Marketing mailowy to kolejna z metod promowania treści. Nie bez powodu. Jest to niezwykle skuteczny sposób, z którego przedsiębiorcy korzystają od wielu lat, ponieważ pozwala na dotarcie do każdego klienta w indywidualny sposób. Niektóre osoby doświadczone w branży promocji mówią, że marketing mailowy to coś, w co powinien zaangażować się dosłownie każdy przedsiębiorca, bez względu na to, czy dopiero zaczyna, czy też prowadzi działalność od kilku lat. Kluczem do sukcesu w tej metodzie jest rozdanie czegoś za darmo. Oznacza to, że musimy skłonić przyszłych klientów w pewien sposób, aby podali nam swoje adresy mailowe. Warto poświecić nieco czasu na stworzenie literatury w formie online lub po prostu nagranie e-booka związanego z naszą branżą. W ten sposób możemy stworzyć stronę z możliwością zasubskrybowania i otrzymania stworzonej przez nas treści. Wymogiem subskrypcji, będzie oczywiście podanie e-maila, na który wyślemy klientowi obiecany artykuł. Pomoże to rozpocząć rozwijanie indywidualnych relacji z konsumentami i zachęcić ich do skorzystania z usług naszej firmy.

Postaraj się udzielać na forach związanych tematycznie z działalnością, którą prowadzisz

Niektóre osoby nie potrafią docenić możliwości oferowanych przez strategie marketingowe realizowane za pośrednictwem zewnętrznych forów. Jeżeli poważnie rozważamy rozwój marketingu naszego przedsiębiorstwa, warto znaleźć forum pasujące tematycznie do naszej branży. Nie zostawiaj jednak nachalnych linków, które będą kierowały użytkowników do twojej witryny firmowej lub bloga. Nikt nie lubi takich działań. Najpierw należy zdobyć uznanie, które będziemy mogli w przyszłości wykorzystać na swoją korzyść. Postaraj się regularnie udzielać, dołączać do istniejących dyskusji. Dzielenie się swoją wiedzą z innymi użytkownikami sprawi, że zaczną doceniać nasze starania. Nikt nie polubi jednak osoby, która nagle pojawiła się w wątku i zaczęła dyktować warunki. Warto zaoferować coś nowo poznanym osobom, aby poczuły w naszym kierunku sympatię. Jak tego dokonać? Oczywiście za pomocą rozmowy z innymi, a następnie sugestiami, które mogą im realnie pomóc. Kiedy zdobędziemy uznanie, możemy zasugerować im, że zapoznanie się z działaniem naszego przedsiębiorstwa to naprawdę dobry pomysł.