Biznes
25 lip. 2020

Jak wypromować się na Instagramie?

Wbrew pozorom dobra promocja na Instagramie nie jest tak prosta do przeprowadzenia, jakby się to początkowo mogło wydawać. Potrzebny jest przy tym nie tylko dobry pomysł, ale i cierpliwość oraz wytrwałość w dążeniu do celu. Obecnie Instagram to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, pozwalający na pokazywanie każdego aspektu swojego codziennego życia. Nic więc dziwnego w tym, że wiele osób stara się zdobyć jak największą liczbę followersów. Jest to portal za pośrednictwem którego niezwykle chętnie prezentujemy nie tylko swoje życie. Ze względu na popularność i duży zasięg, obecnie Instagram stanowi jeden z lepszych i najbardziej skutecznych środków reklamowych dla wielu biznesów. Tylko jak skutecznie promować się w ten sposób?

Ustawienia konta a promocja profilu

Skuteczne promowanie profilu na Instagramie bazuje na wielu elementach, odnoszących się zarówno do strony wizualnej, jak i technicznej. Skuteczna promocja to przede wszystkim:

  • ciekawa i chwytliwa, łatwa do zapamiętania nazwa profilu, która dodatkowo zasugeruje główną jego tematykę;
  • dobrej jakości zdjęcie profilowe, bez zbędnych filtrów czy innego rodzaju udziwnień;
  • Bio, które w treściwy i ciekawy sposób wyjaśni zarówno tematykę jak i sens istnienia profilu;
  • regularne prowadzenie stories.

Znalezienie niszy kluczem do sukcesu

Nie od dziś wiadomo, że najlepszym sposobem na wybicie się z jednobarwnego tłumu, jest bycie w zauważalny sposób innym, niż pozostali. Teoretycznie brzmi to dość łatwo, nieco gorzej jest z praktyką. Tak naprawdę wyróżnienie się czymś we współczesnym świecie nie jest rzeczą prostą, ale nie jest też niemożliwą. Przede wszystkim należy określić grupę docelową, do której Instagramowy profil ma trafić. Warto pamiętać o tym, że przy początkowym kreowaniu swojego wizerunku na portalach społecznościowych, każdy popełniony błąd nie jest specjalnie tragiczny w skutkach, za to pozwala uczyć się na własnych błędach, eliminując je w  przyszłości. Początki drogi promocyjnej to doskonały sposób na to, by nieco poeksperymentować, co może zaprocentować bardzo ciekawymi i praktycznymi w zastosowaniu wnioskami.

Konkurencja i zmienne trendy

Konkurencja może być prawdziwą skarbnicą wiedzy i pomysłów, dlatego też warto nieco poobserwować, co i w jaki sposób robią inni i wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Z całą pewnością znajdzie się cała gama rozwiązań, którymi warto zainspirować się tworząc własny sposób promowania profilu. Należy przy tym pamiętać, że w inspiracji nie ma nic złego i nie właściwego, jednak bezmyślne kopiowanie od A do Z pomysłu innych na prowadzenie profilu jest nie tylko niewłaściwe, ale także i w pewnym stopniu nielegalne. Warto także przyjrzeć się promocyjnym błędom popełnianym przez konkurencję. Czasem bywa tak, że pewne rozwiązania, które nie sprawdzają się w danym przypadku, po drobnych modyfikacjach doskonale sprawdzą się w innym.

Kluczowe dla promocji profilu na Instagramie jest bycie sobą, przy jednoczesnym śledzeniu najnowszych trendów (nie oznacza to jednak bezmyślnego podążania za aktualną modą). Warto wszystkie zdjęcia czy wpisy dostosowywać do obowiązującej aktualnie mody, nie zapominając jednak o tym, że wszystko warto robić po swojemu, dzięki czemu można uzyskać zdecydowanie bardziej naturalny, tak ceniony przez wiele osób korzystających z portali społecznościowych efekt. Jeżeli uważamy, że coś, co aktualnie jest bardzo popularne do nas nie pasuje warto zrezygnować z przedstawia tego na swoim profilu. Robienie czegokolwiek na siłę, bez wyczucia i dostosowania do własnych preferencji z całą pewnością nie przyniesie oczekiwanego efektu.

Ciekawa treść

Oczywiście strona wizualna profilu na Instagramie może interesować mnóstwo osób, jednak by zyskać kolejnych obserwatorów należy zachwycić ich także zawartą na nim treścią, dostosowaną do umieszczanych zdjęć czy grafik. Tak naprawdę treść stanowi najważniejszy element decydujący o tym, czy dany profil na Instagramie będzie interesujący dla jego użytkowników czy też nie. To ważne, bowiem większość osób decyduje się na obserwacje wyłącznie profili, na których znajdują interesujące ich treści.

Chcesz być obserwowany? Sam obserwuj.

Co ciekawe, dobrą siłą napędową promocji profilu na Instagramie jest… obserwowanie innych. Nie da się ukryć, że etyka i zachowanie fair play to elementy niezwykle ważne z punktu widzenia budowy pozytywnego wizerunku. Obserwowanie jak największej liczby osób daje znacznie większe szansę na to, że zdecydują się oni również na obserwację naszego profilu. Wydawać by się mogło, że to zwyczajna uprzejmość, a jak się okazuje to dość sprytne i skuteczne marketingowe posunięcie. Niestety, całą radość ze skuteczności tego sposobu psują pojawiające się w ostatnim czasie w nadmiernych ilościach boty typu follow for follow. Ich działanie jest szczególnie uciążliwe dla osób, którym zależy na uzyskaniu jak najszerszego grona wiernych obserwatorów. Takie boty obserwują pewną (dość znaczącą) liczbę profili na przestrzeni pewnego odcinka czasu, nieco stymulują aktywność właściciela konta, a następnie bot przestaje obserwować osoby, które już zaobserwowały jego. Budowa popularności profilu w ten sposób wbrew pozorom nie jest skuteczna, nie wspominając już o tym, że jest to sposób niezwykle nieuczciwy. Ponadto jest to metoda pozyskiwania followersów która zawsze, prędzej czy później kończy się dużym niepowodzeniem.

Aktywne interakcje

Aktywność na Instagramie to doskonały sposób na promocję profilu, choć niestety współcześnie nie wiedzieć czemu wiele osób o tym nieco zapomina. Media społecznościowe w dużej mierze opierają swoje działanie o różnego rodzaju relacje międzyludzkie, dlatego też aktywność i nawiązywanie porozumienia czy dialogu z innymi użytkownikami Instagrama, dla popularności danego profilu jest niezwykle wartościowe. Działanie portali społecznościowych jest naprawdę proste – wystarczy polubić czyjś post czy zdjęcie, napisać sympatyczny komentarz, by liczyć na to, że taka osoba teraz czy później będzie się starała odwdzięczyć nam dokładnie tym samym. Tu jednak należy być ostrożnym, aby nie wpaść w pewnego rodzaju pułapkę. Otóż należy się wystrzegać masowego pisania komentarzy na zasadzie ”kopiuj wklej”, które są bardzo ogólne, w żaden sposób nie spójne ze skomentowanym zdjęciem czy postem. Komentarze mają przykuwać uwagę i intrygować odbiorcę, a nie stanowić kolejną nic nie wnoszącą tandetę, która niestety współczesny Internet jest napchany często do granic możliwości. Istotne jest merytoryczne odniesienie komentarza do prezentowanych treści, nie zaszkodzi tu także odrobina kreatywności.

Hashtagi

Hashtagi to chybna jeden z najbardziej rozpoznawanych elementów charakteryzujących Instagram. Chcąc zyskać popularność na tym społecznościowym profilu, obowiązkowo należy pamiętać o stosowaniu w odpowiednich sytuacjach hashtagów. Ich stosowanie znacząco zwiększa zasięgi oraz ilość interakcji, a co za tym idzie osoby, którym zależy na popularności w sieci doskonale zdają sobie sprawę z istoty ich stosowania. Technicznie rzecz biorąc Instagram pozwala na jednorazowe dodanie aż 30 hashtagów. Jest to jednak ilość zdecydowanie za wysoka. Ta najbardziej optymalna mieści się w przedziale od 5 do 12.

Regularność

Dobry i cieszący się dużą popularnością profil na Instagramie powinien być aktualizowany na bieżąco. Instagram to bardzo specyficzny portal społecznościowy, bowiem żeby na nim zaistnieć i pozostać, trzeba się wykazać dużą aktywnością w działaniu na swoim profilu. Im więcej postów tym lepiej (nie zapominając jednak o tym, że powinny być ciekawe i wysokiej jakości, zwykłe lanie wody i naciągana aktywność będą na tyle sztuczne, że aż niespecjalnie interesujące). Na tych najskuteczniej wypromowanych profilach codziennie pojawiają się aż 3-4 nowe posty, wideo czy zdjęcia.

Im mniej filtrów tym lepiej

Bez wątpienia dostępne na Instagramie filtry są niezwykle kuszące, jednak dla zachowania autentyczności i dobrego smaku profilu, nie należy specjalnie przesadzać z ich ilością. Choć jeszcze do niedawna nikt nie wyobrażał sobie udostępnienia czegokolwiek, jeśli nie zostało to przepuszczone przez ogrom filtrów, to jednak dziś sytuacja przedstawia się zupełnie inaczej – teraz mniej znaczy lepiej. Dziś rządzi i króluje przede wszystkim szeroko rozumiana naturalność.

Zniżki i prezenty

Ciekawym sposobem na wypromowanie własnego profilu na Instagramie mogą być upominki – zarówno w postaci rzeczowej, jak i w formie kodu rabatowego. Któż nielubi darmowych upominków? Ciężko znaleźć taką osobę, która by powiedziała, że nie lubi niespodziewanych podarków. Dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi szerokiego grona osób są także różnego rodzaju kody promocyjne czy karty podarunkowe, uprawniające do dokonywania zakupów w modnym i popularnym sklepie internetowym czy stacjonarnym.

Nie tylko Instagram

Swój profil na Instagramie można śmiało promować także na innych portalach społecznościowych. Nie jest to specjalnie trudne, bowiem obecnie znaczna część Internautów regularnie korzysta z przynajmniej dwóch portali. Skorzystanie z większej ilości społecznościowych środków komunikacji w Internecie w sposób naturalny zwiększa zasięg konta, co pozwala na skuteczne dotarcie do znacznie szerszego grona odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>