Działania marketingowe w Internecie

Marketing internetowy to dość złożony proces i zdecydowanie nie jest jednolity w podejściu do zwiększania zainteresowania konsumenta danym produktem. Ze względu na ogromną liczbę platform i możliwości Internetu marketing online obejmuje kilka dziedzin. Od mailingu, przez optymalizację wyszukiwarek (SEO), po projektowanie stron internetowych i wiele innych. Wszystko to jednak ma jeden cel – dotrzeć do ewoluującej, stale rosnącej liczby odbiorców. Internet to interaktywna, multimedialna przestrzeń o ogromnej i stale rosnącej populacji. Oznacza to, że istnieje coraz więcej sposobów dotarcia do potencjalnych klientów. Kampania marketingu internetowego nie musi być kompleksowa. Nie wszystkie wymagają biuletynu e-mailowego, viralowego filmu wideo lub portalu na sociach mediach, ale znalezienie odpowiedniej równowagi między tymi opcjami zazwyczaj prowadzi do większego sukcesu na internetowym rynku. Na przykład, skuteczna internetowa kampania marketingowa dotycząca wydania nowego filmu może składać się ze strony internetowej poświęconej danej produkcji, codziennych wpisach reżysera na Facebooku oraz zwiastunu opublikowanego w popularnych witrynach wideo, takich jak YouTube.

Internet to cel współczesnych marketingowców

Internet jest wszechobecny, a jego popularność z dnia na dzień stale rośnie. Sieć zdążyła już w pewien sposób zmienić prawie każdy aspekt naszego społeczeństwa, rozszerzając lub wręcz zastępując starsze metody komunikacji. Oznacza to, że każda firma, od najmniejszej organizacji non-profit do największej korporacji, a nawet działalności jednoosobowe, mają motywację do stworzenia rozpoznawalnego wizerunku w Internecie.

Dowiedz się dlaczego marketing internetowy jest taki ważny podczas prowadzenia firmy: https://pawelwojnicz.pl/dlaczego-marketing-internetowy-jest-wazny-podczas-prowadzenia-biznesu/


Jedną z pierwszych firm, która wykorzystała marketing internetowy na wielką skalę była Coca-Cola. Dziś ten ogromny dostawca gazowanych napojów ma jedną z najsilniejszych marek internetowych na świecie. Ponad 12 000 stron internetowych prowadzi do strony głównej Coca-Coli, która sama w sobie pojawia się właściwie wszędzie. Sama strona główna jest także doskonale zaprojektowana – zawiera automatycznie aktualizującą się kolumnę social media, krótkie wideo, unikalną grafikę reklamową, zakładkę rejestracji użytkownika, a nawet link do strony z ofertami pracy w firmie. Pomimo tego, jak wiele funkcji zawiera, strona główna Coca-Coli jest przejrzysta i łatwa do odczytania. To idealny przykład tego, jak powinno się projektować strony internetowe i prowadzić kampanię marketingową online.
Prywatne korporacje wykorzystują techniki marketingu internetowego, aby docierać do nowych klientów, dostarczając łatwo dostępnych informacji o swoich produktach. Najważniejszym elementem jest strona internetowa, która informuje odbiorców o firmie i jej produktach. Wiele korporacji stawia również na elementy interaktywne, takie jak portale społecznościowe i biuletyny e-mailowe.

Jak skutecznie prowadzić marketing online?

Po pierwsze, strony internetowe są istotnym elementem marketingu internetowego. Niektóre witryny są skonfigurowane jako promujące markę, podczas gdy inne służą wyłącznie do sprzedaży bezpośredniej. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz. Załóżmy, że zależy Ci bardziej na promowaniu marki niż na sprzedaży konkretnego produktu. Witryna powinna wówczas zawierać angażujące treści, które przyciągną konsumentów i sprawi, że zostaną na dłużej. Gdy odwiedzający dowie się, jakie wspaniałe produkty jesteś w stanie mu zaoferować, sprzedaż będzie dużo bardziej owocna. Z kolei przykładami serwisów poświęconych sprzedaży są Allegro lub zachodni Amazon. Kiedy wchodzimy na wyżej wymienione serwisy, chcemy szybko zrobić zakupy, a strona ma za zadanie umożliwić nam szybkie i skuteczne znalezienie tego, czego potrzebujemy.
Bardzo potężnym narzędziem marketingowym jest również mailing. Ten rodzaj kampanii jest oparty na treści i bardzo opłacalny. Firmy zwykle używają e-maili do rozwijania relacji z klientami, oferując swoim subskrybentom specjalne oferty. Spersonalizowane, interaktywne i przyciągające wzrok wiadomości nadal przyciągają uwagę czytelników. Poleganie w dużym stopniu na e-mailach w marketingu internetowym może jednak generować pewne problemy. Jedną z wad marketingu e-mailowego jest spam. Obecnie firmy używają newsletterów, aby zapobiec oznaczaniu wiadomości jako spam. Wiadomości e-mail z opcją zgody są wysyłane tylko do tych, którzy dobrowolnie podali swój adres elektroniczny. Pozwala to uniknąć nie tylko nieskutecznej kampanii, ale także ewentualnych problemów natury prawnej.  

Reklamy i bannery internetowe

Bannery to kolejny rodzaj reklamy internetowej. Są to głównie te okna, które pojawiają się na naszym ekranie po odwiedzeniu danej strony. Mogą być generowane na podstawie ostatniego wyszukiwania w Internecie lub dokonanych zakupów. Jeśli więc szukałeś ostatnio nowych butów, najprawdopodobniej zobaczysz reklamę sklepu z obuwiem. Jeśli banner przyciągnie Twoją uwagę, oznacza to, że reklama odniosła sukces i jej twórca może być z siebie zadowolony.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>